Методичне об’єднання класних керівників — структурний підрозділ внутрішньошкільної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
Содержание
1. Основні завдання методичного об’єднання класних керівників
- Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки.
- Забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів.
- Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи.
- Координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів.
- Вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
- Сприяння становленню і розвитку виховної роботи класних колективів.
2. Функції методичного об’єднання класних керівників
- Організує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів.
- Координує виховну діяльність класних колективів та організує їхню взаємодію в педагогічному процесі.
- Планує і постійно координує принципи виховання та соціалізації учнів.
- Організує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи.
- Обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих груп педагогів, матеріали узагальнення передового педагогічного досвіду роботи класних керівників, матеріали атестації класних керівників.
- Оцінює роботу членів об’єднання, клопочеться перед адміністрацією школи про заохочення кращих класних керівників.
3. Документація методичного об’єднання класних керівників
- Список членів методичного об’єднання.
- Річний план роботи методичного об’єднання.
- Протоколи засідань методичного об’єднання.
- Аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів, тематичного адміністративного контролю (копії довідок, наказів).
- План роботи творчих груп.
- Теоретичні і практичні розробки з проблемних тем творчих груп.
- Інструктивно-методичні документи про виховну роботу в класних колективах і діяльність класних керівників.
- Матеріали «методичної скарбнички класного керівника».
4. Структура плану роботи МО класних керівників
- Стислий аналіз соціально-педагогічної ситуації розвитку учнів та аналіз роботи МО, проведеної в попередньому навчальному році.
- Педагогічні завдання об’єднання.
- Календарний план роботи МО, в якому наявні:
- План засідань МО.
- Графік відкритих заходів класів.
- Участь МО в масових заходах школи.
- Підвищення фахової майстерності класних керівників:
- Самоосвіта класних керівників.
- Участь у курсовій перепідготовці.
- Підготовка творчих робіт, виступів, доповідей.
- Робота з атестації педагогів.
- Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду роботи класних керівників.
- Участь у тематичному і персональному контролі за виховним процесом.
5. Функціональні обов’язки керівника методичного об’єднання класних керівників
Керівник МО класних керівників:
- Відповідає:
- а) за планування, підготовку, проведення та аналіз діяльності методичного об’єднання;
- б) за поповнення «методичної скарбнички класного керівника»;
- в) за своєчасне впорядкування документації про роботу об’єднання та проведені заходи;
- Разом із дирекцією і заступником директора з виховної роботи стежить:
- а) за дотриманням принципів організації виховного процесу;
- б) за виконанням класними керівниками їхніх функціональних обов’язків;
- в) за підвищенням науково-методичного рівня виховної роботи;
- г) за вдосконалюванням психолого-педагогічної підготовки класних керівників;
- Організує:
- а) взаємодію класних керівників — членів МО між собою і з іншими структурними підрозділами школи;
- б) відкриті заходи, семінари, конференції тощо;
- в) вивчення, узагальнення та використання на практиці передового педа-гогічного досвіду роботи класних керівників;
- г) консультації з питань виховної роботи;
- Координує планування, організацію та педагогічний аналіз виховних заходів класних колективів:
- Сприяє становленню та розвитку системи виховної роботи класних колективів;
- Бере участь у підготовці та проведенні атестації класних керівників;
- Керує діяльністю творчих груп класних керівників.
Засідання МО класних керівників проводять 4–5 разів на рік: перше (організаційне) засідання — у вересні, інші — 1 раз на чверть.
Перспективний план роботи МО затверджують на першому засідання.
Керівництво плануванням та організацією діяльності методичного об’єднання здійснюють директор школи і заступник директора з виховної роботи