Перейти на сторінку:
Мій Машинопис
Урок 1
Урок 2
Урок 3
Урок 4
Привіт, Друже!
Сьогодні ми закріпимо роботу з середнім рядом клавіатури й перейдемо до верхнього. І ти зрозумієш, що до цього часу були лише “квіточки, а ягодки – попереду”. Та коли ми опануємо верхній ряд і приступимо до нижнього, ти так само скажеш, що все, що було попереду – легко, а самий тяжчий – нижній ряд.
Ні! Саме тяжче, насправді, вже позаду. Найскладнішим етапом у навчанні, за думкою багатьох учнів, є прийняття рішення, початок його втілення. Далі навчальний процес затягує, і ти вже не можеш уявити собі, що були часи, коли ти не володів клавіатурою професійно.
Почнемо? Як завжди, з розминки.
ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао ао
вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл вл
ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід ід
фж фж фж фж фж фж фж фж фж фж
Вправа 11. Напиши, будь ласка, кожне слово по два рядки за взірцем.
водород водород водород водород водород водород водород
водород водород водород водород водород водород водород
водород водопад варвара відвідав пропав
проводи продажа пропажа підвода ділова
врода фідар радіо полова провів пропав
Вправа 12. Напиши кожний рядок по три рази за взірцем:
дав жало олово вал фалда давав
дав жало олово вал фалда давав
дав жало олово вал фалда давав
дав жало олово вал фалда давав
рад лава двір жар орда фора лорд
лад жало давав опора ода ждав вдова аврал
дол ложа вода фора дрова радів полова ділова
віл ждав овід лава врода провода водопад відвідав
Подивись, скільки слів ти вже вмієш друкувати! Хоча наші слова не завжди правильні з точки зору української мови, та не будемо занадто суворими. Ти ж памятаєш, що ми вчимо не слова, а окремі букви. І зараз букв, які ми вчимо, недостатньо для правильних слів.
Сподіваюсь, ти не забуваєш промовляти вголос кожну з них? В-о-д-о-п-а-д-пропуск…
Переходимо до верхнього ряду.
Так само, як наші вказівні з основної позиції тягнулися до “п” і “р”, а мізинець правої – до “є”, тепер усі пальці по черзі будуть витягуватися на букви верхнього ряду.
Запамятай! Коли один палець сходить зі свого місця, інші намагаються лишатися на основній позиції. Але тут будь уважним. Давай розберемо одну ситуацію, щоб ти правильно зрозумів.
Наприклад, середньому пальцеві слід піднятися на “у”. З ним змушений буде піднятися й вказівний, хоча він буде вільний від удару. А за основну позицію буде триматися безіменний. Мізинець при цьому ледь змістився донизу. Тобто, відбулося начебто прокручування навколо безіменного пальця, при цьому середній та вказівний піднялися догори, а мізинець – опустився нижче.
Взагалі, на реальних уроках я не люблю це пояснювати. Якщо “дати команду” своїм рукам друкувати не дивлячись на клавіатуру, то вони, наші руки, обовязково знайдуть правильну траекторію руху. Повір, наші руки розумніші, ніж ми про них думаємо. Замислись, скільки речей руки виконують автоматично!
Отже, поїхали!
Вправа 13. Напиши, будь ласка, кожне слово по два рядки за взірцем.
гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол
гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол гол
Слова, які слід написати:
гол гоп гор код кол ків над наш ура ера
іра газ щур дощ зір пуд зад рій вій хор їжа
Можливо, тобі будуть корисними ще такі пояснення?
Якщо доверху піднімаються вказівні та середні пальці, то зап’ястя рук підтягуються одне до одного, а якщо піднімаються мізинець та безіменний, то зап’ястя неначебто розходяться.
Такі самі рухи будуть робитися руками й тоді, коли ми будемо опановувати нижній ряд, тобто по клавіатурі за необхідним пальцем рухається вся кисть, а не окремі пальці. Можливо, ти вже зустрічав таку рекомендацію: тримайте руки таким чином, начебто тримаєте яблуко. Тепер, сподіваюся, ти розумієш його суть.
Довірся рукам, і все буде добре! На сьогодні – все.
До наступної зустрічі!
Перейти:
Урок 6
Урок 7
Урок 8
Урок 9
Урок 10
Урок 11
Урок 12